Септембар 2019.

Срећно ти било у новој школској години Laughing

 

1.

Језичка култура: Изражајно читање

утврђивање

Laughing

2.

Књижевност: Певам дању, певам ноћу, Бранко Радичевић

обрада

Прочитај песму. Налази се у Читанци. Истражи како је песма настала и коме ју је аутор посветио. Информиши се о томе ко је била Мина Караџић, али и о животу и делу Бранка Радичевића. Обрати пажњу на то како се лирски субјект обраћа девојци и шта ти то говори о њиховој блискости и његовим осећањима. Размисли зашто младић пореди девојку са звездом. Ако желиш нешто да запишеш, учини то у свесци за домаћи рад.

3.

Језик: Реченица

обрада

Разговараћемо о реченицама. Твој је задатак да се сетиш шта сте учили о њима са својом учитељицом.

4.

Књижевност: Кад књиге буду у моди, Пеђа Трајковић

обрада

Прочитај песму и размисли о њеном садржају, али и о садржају иза песме Laughing

5.

Књижевност: Кад књиге буду у моди, Пеђа Трајковић

обрада

У свесци за домаћи задатак напиши краћи састав као вид одговора на други део питања (Читанка – страна 30). Наслов осмисли самостално, на пример: У књигама се крију чаробне моћи. Пусти машти на вољу, па шта испадне Laughing.

6.

Језик: Реченица

утврђивање

Настављамо са реченицама, а домаћи задатак је да се утврди градиво и да се ураде вежбања у Радној свесци на страни 46 – Предикатске реченице. Графитном оловком Wink

7.

Језик: Субјекат

обрада

Причаћемо о субјекту. Сети се шта о њему знаш Laughing

8.

Језик: Субјекат

утврђивање

Уради домаћи задатак – Граматика, страна 151, а онда и задатке у Радној свесци – страна 48. И опет – графитном оловком Wink

9.

Језик: Предикат

обрада

Говорићемо о предикату. Сети се шта је предикат и шта сте још о њему говорили са својом учитељицом.

10.

Језик: Предикат

утврђивање

Настављамо са предикатом. Треба урадити задатке из одељка Домаћи задатак (Граматика, страна 154), као и задатке у Радној свесци на страни 49. Да не помињемо опет – графитну оловку Wink

11.

Књижевност: Дечак и пас, Данило Киш

обрада

Дело треба прочитати, а онда размислити о задацима који се налазе иза дела. Ако имаш кућног љубимца, било би лепо да понесеш и фотографију. И да се спремиш да нам кажеш понешто о њему Laughing

12.

Књижевност: Дечак и пас, Данило Киш

обрада

Настављамо са анализом ове приповетке. Треба да прочиташ још једном писмо које је дечак, јунак ове приповетке, написао господину Беркију. Потом напиши одговор уместо господина Беркија, такође у форми писма. Смисли и напиши одговор господина Беркија Андреасу Саму. Твоје писмо не мора бити превише дуго. Потруди се да одговориш у десетак реченица распоређених у пасусе. У свесци за домаћи рад. И да, у горњем десном углу забележи датум Laughing

13.

Језик: Иницијални тест

провера

Нема разлога за страх јер тест нећу оцењивати. Потребно је да сви тачно знамо ко колико зна Laughing

14.

Језик: Субјекат и предикат

утврђивање

Утврђиваћемо градиво о предикату и субјекту те се треба припремити за час. Радићемо на задацима који нису у уџбеницима. Из тога произилази да решења на крају књига нема. Обрати пажњу!

15.

Језичка култура: Писмо

обрада

 Не заборави Граматику.

16.

Књижевност: Успомене, Милутин Миланковић

обрада

Прочитај одломак, размисли о његовом садржају, али и о садржају иза одломка. Истражи ко је био Милутин Миланковић и припреми се да изнесеш податке о његовом животу и раду. Размисли о томе какве особине треба да поседује добар наставник. Ако ти је важно да нешто забележиш, пиши у свесци за домаћи задатак.

17.

Књижевност: Успомене, Милутин Миланковић

утврђивање

Настављамо са анализом Laughing

18.

Књижевност: Хајдуци, Бранислав Нушић

обрада

Анализираћемо роман, прочитан у целости. Анализу (кроз састав и обавезне илустрације Laughing) треба писати у „Књижевном споменару” према упутству које ти је већ познато. Обрати пажњу: имаћеш и тест како бих проверила да ли је роман прочитан стварно или није.

19.

Књижевност: Хајдуци, Бранислав Нушић

утврђивање

Уочи необичне и занимљиве ликове и њихове догађаје из ђачког живота. Саживи се са оним што дечаци чине у роману. Замисли да си и ти са њима у непромишљеној авантури. Како бисте се сналазили и проводили хајдучки живот? Шта је најтеже с чим морате да се изборите?

20.

Књижевност: Хајдуци, Бранислав Нушић

утврђивање

Проучи поглавља у роману. Ради увида у целину романа, проучи поглавља бележењем њиховог броја и наслова. Проучи улогу наслова тако што ћеш их повезати са садржином поглавља. Наведи називе поглавља у којима је приказан најважнији догађај у роману. Помним бележењем поглавља формираћеш план текста. Припреми се да на часу казујеш о резултатима свога рада.

21.

Језичка култура: Испричао ми је дечак из романа „Хајдуци” (домаћи задатак)

утврђивање

Обавезан домаћи задатак. Треба га написати у „Књижевном споменару”. Мислим да ће ти бити занимљиво док се дружиш само са једним дечаком. Пусти машти на вољу и састав ће бити више него добар Laughing