Јануар 2022.
Срећни ти новогодишњи и божићни празници!
План и програм за јануар 2022.
66. |
Књижевност: Народна бајка: Међедовић / Чудотворни прстен / Златоруни ован |
обрада |
Међедовић: Радна свеска (од 95. до 101. стране) Чудотворни прстен: Радна свеска (од 83. до 94. стране) Златоруни ован: Читанка (од 80. до 85. стране) Прочитај народне бајке и уради задатке у вези са њима. Не заборави да следи краћа провера... |
67. |
Књижевност: Пословице, изреке; питалице; загонетке |
утврђивање |
Читанка ће ти бити довољна да се припремиш за овај час. |
68. |
Књижевност: Кроз мећаву, Петар Кочић |
обрада |
Прочитај приповетку и размисли о њеном садржају. ЗАДАЦИ: (у свесци за домаћи рад) 1. О АУТОРУ: Обавести се о животу и раду Петра Кочића (мимо Читанке). Запиши податке који су оставили највећи утисак на тебе. 2. УТИСЦИ: Запиши своје утиске. Какав је твој доживљај сурове природе и судбине Реље Кнежевића? Које су ти слике остале најснажније у сећању? Непознате речи се подразумевају... 3. ПОРТРЕТ РЕЉЕ КНЕЖЕВИЋА: Прикажи физички и духовни портрет Реље Кнежевића. Не заборави Рељину прошлост. Упореди његову прошлост са садашњим животом. Објасни како Реља подноси своју судбину. 4. ВУЈИН ПОРТРЕТ: Обрати пажњу на портретисање Вује. Опиши га. Какав је Рељин однос према синовцу Вуји? Запиши реченицу коју Реља најчешће понавља. Шта она изражава? 5. ПЕЈЗАЖ: Анализирај улогу пејзажа у приповеци. Пронађи описе зиме и студени. Обрати пажњу на описе падања снега и снежних намета. Која чула учествују у доживљавању студени? Какав је Рељин однос према помахниталој природи? 6. ПОДЕЛА НА ЦЕЛИНЕ: Уочи композиционе целине дела и осмисли наслов свакој од њих. 7. СТИЛСКЕ ФИГУРЕ: Одреди стилске фигуре, а за сваку уочену стилску фигуру напиши неколико примера из дела. 8. ЛОКАЛИЗМИ: Јасно ти је да у тексту има локализама, речи које нису књижевног карактера. Пронађи неке од тих речи. Процени значај употребе народног говора у приповеци, па запиши своје размишљање. 9. КЊИЖЕВНО-ТЕОРИЈСКЕ ОДРЕДНИЦЕ: Одреди књижевно-теоријске одреднице дела, а што се тиче порука, напиши бар три поруке. Не заборави месну и временску локализацију дела. 10. ЗА РАЗМИШЉАЊЕ – 1: Размисли, на основу овог дела, о односу човека и природе. Подразумева се да ћеш своје размишљање записати. ЗА РАЗМИШЉАЊЕ – 2: Запиши своје размишљање у вези са материјалним богатством и односом са околином. Наравно, на основу прочитане приповетке. |
69. |
Књижевност: Кроз мећаву, Петар Кочић |
утврђивање |