Други школски писмени задатак

Пред тобом је Други школски писмени задатак. Многа смо књижевна дела читали и анализирали од прошлог писменог задатка. Потребно је да се сетиш неких од њих и да се потрудиш да на најбољи могући начин осмислиш свој задатак. Не заборави: најсигурније да је да прво осмислиш план излагања. Тужно је губити време на учење састава напамет.

1. Сеобе као судбина

Довољно знаш о сеобама нашег народа, као и о животу и делу Милоша Црњанског. Сети се одломка из његовог романа „Сеобе”, као и његове поеме „Ламент над Београдом”. Кад ова дела и његов животни пут повежеш са вековним сеобама српског народа, имаћеш диван задатак Laughing

2. Рељина борба у суровим животним условима

Већ је био задатак да укратко напишеш своје мишљење о тешком Рељином животу и његовој борби са тешким животним околностима. Прошири своје размишљање и биће сасвим довољно за леп задатак. Јасно ти је да је ова тема везана за Кочићеву приповетку „Кроз мећаву”. Не заборави да је Петар Кочић био мајстор у коришћењу речи на прави начин. Ако уложиш довољно труда, неће ти бити тешко да осмислиш леп задатак.

3. Мостови Иве Андрића

Мостове смо већ помињали када смо говорили о делу Иве Андрића:

Знаш и да је написао роман „На Дрини ћуприја”.

Успеш ли да на прави начин сугестивно опишеш мостове из Андрићевих дела, бићемо задовољни и ти и ја. Не заборави да истакнеш своје мишљење у вези са разлозима Иве Андрића због којих су мостови тако чест мотив у његовим делима.

4. Учим из прошлости

Анализирали смо и дела:

И ранијих година смо читали дела која за тему имају прошлост српског народа. Размисли о њима, али и о животним путевима њихових аутора. Онда запиши све оно што сада знаш захваљујући неким књижевним делима, њиховим ауторима и прошлости свог народа. Након тога ти неће бити тешко да напишеш састав на ову тему.

5. Пожалио ми се књижевни лик

Сети се књижевних ликова који су оставили велики утисак на тебе. Води рачуна да изабереш лик са ким смо се дружили од прошлог писменог задатка до сада. Онда се препусти машти, обуј ципеле одабраног књижевног лика и – напиши састав. Ова тема је уско повезана и са дијалогом, па води рачуна о правилном писању управног говора.

6. Критички приказ прочитаног дела

Сећаш се да смо се критички осврнули на филм „Зона Замфирова” на једном од протеклих часова. Принцип је исто, само што ти сада треба да прикажеш неко прочитано дело по избору. Дело по избору подразумева да то дело нисмо анализирали у оквиру редовних школских активности. Само ћу ти још рећи да је пожељно да изабереш роман прикладан твом узрасту.

7. Разгледница мога краја

Тема „Разгледница мога краја” била је и за домаћи задатак. Можеш обрадити и њу, али одмах да ти кажем да нећу бити одушевљена тим избором Wink